söndag 14 juni 2009

Bekämpa ockupationen!

En heldag i trädgården gjorde att stickningen prioriterades bort idag. Förutom grova tag i köksträdgården, fick sig vår gamla syrenhäck en välbehövlig dust. Under de 6 år vi bott i huset har syrenhäcken sakta men säkert smygit sig in och ockuperat utkanterna av trädgården, men nu har vi gått till motattack! Med allehanda hårdhänta verktyg lyckades vi mota häcken en meter bakåt. Tror dock att den kommer åter med full kraft senast nästa år, men målet är att kunna köra gräsklipparen längs kanterna i fortsättningen och det kommer förhoppningsvis få den att kapitulera.


Något stickrelaterat hanns trots allt med. Fäste äntligen trådarna i de Spring forward från Knitty jag stickade färdigt för ett antal veckor sedan. Garnet är Trekking pro Natura som jag inte riktigt gillade eftersom det kändes lite stumt att sticka med. Tycker inte heller att mönstret syns riktigt med det garnet, men färgen är fin.



Imorgon är det dags för uppstart på växtfärgningskursen. Ser fram emot att få komplettera mitt garnskåp med några finfina härvor växtfärgat!

2 kommentarer:

Janette Millbom sa...

de här har jag med stickat, de var jättetrevliga tyckte jag

Äppel Päppel sa...

Superfina, tycker jag! Härlig färg och vackert mönster!