lördag 25 juli 2009

Familjesemester

Hemma igen efter Dala-semestern.

Första veckan tillbringades i ett underbart hus vid Siljans strand tillsammans med familjen och vi hann både med att sommarnjuta och att göra små utflykter.
Lite stickning blev det också tid för. Som jag tidigare skrev kan jag omöjligtvis känna mig som en hel människa utan ett par sockor på gång. Detta är nu åtgärdat genom ett par Nutkin. Här med Siljan som bakgrund.


Har man små barn rekommenderar jag varmt Tomteland utanför Mora. Vilket barn kan motstå en kamp mot en elak Trollkung tillsammans med alver, skämtsamma nissar och självaste skogsrået?! Våra barn älskade det!

Vid Orsa Grönklitts björnpark jublade ungarna när de fick välja ut varsin mjuk nalle att ta med sig hem. F och jag tyckte parken var ovanligt fin för att vara en djurpark, här fanns stora, vilda hägn, men det är något problematiskt i själva idén att stänga in t ex vargar som kan gå flera mil på en enda natt...

En och annan utflykt med ulliga förtecken lyckades jag klämma in, bla Wåhlsteds ullspinneri där fyra klämvänliga härvor fick följa med hem.
Så här trött kan man bli när ens morsa vill in i ytterligare en hemslöjd...



Allra bäst på hela semestern var nog ändå att få BADA. Trots att vädret inte var det allra mest doppinbjudande, i alla fall inte om man frågar badkrukan till moder i familjen, plaskade barnen runt i det kalla vattnet tills de frös så att de skakade. Bara en dag bjöd på lite värme och då såg det så här mysigt ut från vår egen lilla brygga.



Veckan gick fort och till slut var det dags för de flesta i familjen att åka hem. Modern skulle dock till ett sällsamt spännande ställe så innan det var dags att säga hejdå fick hon skjuts dit.
Visst ser man väl på dörren att en sällsamt spännade vecka väntar..?

1 kommentar:

Froding sa...

Avundsjuk är bara förnamnet, men jag hoppas att du delar med dig av din broderivisdom under hösten!!//Marianne F