söndag 2 augusti 2009

Stiltje

Det råder stiltje på stickfronten.
Ett och annat varv på mina tvåändsstickade, vita krusvantar är det enda jag gjort på sistone.

Istället har dagarna fyllts av sällsamt trevligt umgänge och icke hantverksrelaterade utflykter. En av dessa utflykter resulterade dock i mer loppisfyndade broderigarner och en och annan meter färgglatt 70-talstyg att använda på min splajdans nya symaskin!

Samlar istället idéer och skisser i min pärm inför kulna höstkvällar framför kakelugnen...

2 kommentarer:

ylva sa...

Hej hittade till dig via KnitMarie´s blogg Grattis till din vinst med tiorna i flaskan och grattis till din vecka på Sätergläntan! det verkar som en fantastisk vecka. Har varit där en gång och längtar tillbaka men ekonomin tillåter inte detta just nu.
Tack för titten kommer gärna tillbaka igen.

Froding sa...

Hej!
När får vi se något av dina broderiförsök??
Jag åker till fäboden på torsdag och då skall det tvåändsstickas med bl.a. Dödergök och drygt 20 pers. till!!