söndag 4 oktober 2009

Födelsedagspresent

En födelsedagspresent har blivit klar, men jag får ge mig till tåls tills på fredag då vi har 5-årskalas här hemma innan jag får se den på.



Snabbstickad kofta i Muskat efter mönster i ett nummer av tidningen med det urtrista namnet Kreativ stickning. Köpte numret för just den här lilla koftan och den schyssta riddarbrynjan som också var med i samma nummer.

Brukar klappa mig på axeln och berömma mig själv för att jag faktiskt stickar ganska jämnt, men herregud vilken skillnad det är att sticka i bomull! Lin och silke funkar också bra för mig, men bomull (eller är det just Muskat som är ganska löst tvinnat?) visar ingen som helst pardon. Minsta lilla misstag syns. Att sticka i bomull kan vara den bästa träningen i att tagga ner när det gäller att vara för självkritisk...?!?

Letade ett bra tag efter knappar jag gillade och hittade till slut dessa fina solar på Marias garn.


Har några nystan grön Karisma (hmm, när köpte jag dem...kan det ha varit Dropsrean i somras...?) och ser fram emot att göra en till, men denna gång i ull.

1 kommentar:

Hello sa...

Ja, bomull är verkligen skoningslöst. Jag upplevde samma när jag stickade i Marks och Kattens (kan-det-ha-hetat)eco cotton. Jag tyckte det var lite trist att sticka i också, så det kommer nog dröja innan jag stickar i bomull igen.

Väldig söt tröja, men fantastiska pricken-över-i-knappar!