torsdag 5 november 2009

Saknad

Huset känns tomt och tyst!

Inga lurviga små godingar som kommer och jamar efter mat på morgonen. Inga kelsjuka värmedynor som kommer och lägger sig i ens knä när kvällslugnet lagt sig.
När vår lilla O har visat sig vara allergisk mot katter och riskerade att utveckla astma om han delar hemmet med katterna hade vi liksom inget val.

Bosse har flyttat 2 mil bort till barnens kusiner och lever enligt ryktet livets glada dagar där, även om han säkert saknar sin forna mattes härliga härvor...



Elsa var det värre med. 13 år gammal och väldigt knuten till mig och min man - att flytta någon annanstans hade varit hemskt för henne. Efter mycket vånda beslutades att hon fick överlåtas till de sälla jaktmarkerna och där skulle jag tro att hon har det rätt bra i jämförelse med alternativen. Goaste lilla Elsa som varit med mig i 1/3 av mitt liv...
Nåväl - en katt är en katt, men en son är en son och nu är det bara att hoppas att hans eksem blir bättre!
Något stickat har det även blivit i dessa saknadens dagar.
Mina Mermaid gloves blev klara idag, just när den första snön fallit. Arwetta kändes så mjukt på nystanet, men väl på handlederna är det faktiskt lite småstickigt. Dock med betoning på LITE, så de kommer nog att användas flitigt ändå.

Inga kommentarer: