söndag 31 juli 2011

Tvåändssockor

Till slut gick det inte att låta bli.
Har sett så många fina tvåändsstickade sockor på olika bloggar, bla Lisitalous helt vansinnigt snygga, att det helt enkelt inte gick att stoppa - jag var tvungen att ha ett par egna.
Stickar efter grundmönstret för sockor i Tvåändsstickat och det ser ut att bli bra, bortsett från den väldigt strutiga hälen. Den har dock tagits upp och håller på att göras om för en mindre strutig och mer hällik form. Fick bra tips för hälminskningar från Dödergök.
Lite extra mysigt är det att sticka dessa eftersom garnet kommer från värmländska får som fått sin ull spunnen på Wålstedts spinneri (ja, jag vet att jag håller på och tjatar om detta Wålstedts i tid och otid, men kan liksom inte låta bli...). Nördigt? Javisst, men för mig tillför det lite extra trivsel!


Är någon intresserad av att köpa naturbrunt, z-tvinnat ullgarn från värmländska får kan jag förmedla kontakt med Yvonne Nyström som säljer garnet.

1 kommentar:

Pysselfarmor sa...

Den läckra färgen på tånaglarna passar de bruna sockorna ;-)

stickar tvåändsstickat, men ska gå kurs på Handarbetetsvänner i två terminer med början i september....så jag ska lägga på minnet att du kan förmedla köp av z-tvinnat garn. Jag gillar den här bruna färgen!